.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واردات برنج، مرکبات و چای دغدغه جدی شمالی‌ها

 واردات برنج، مرکبات و چای دغدغه جدی کشاورزانی است که در برخی موارد از زبان شوراهای منطقه و مسئولان شهرستانی بیان می‌شود.

 در جلسه صبح ديروز شورای اداری تنکابن، اعضای شورای اسلامی و برخی مدیران کل نیز به توضیحاتی در حوزه مدیریت خود و نیازهایشان پرداختند.

از جمله مهم‌ترین مسائل طرح شده، عدم انعکاس غرب استان به اندازه کافی در برنامه‌های تولیدی سیمای استان، خلاصه شدن فرمانداری ویژه در یک تابلو و سمت بدون اختیارات، عدم شتاب منطقی در ساخت بیمارستان فوق تخصصی و گلایه از آن، واردات برنج و مرکبات و چای در زمان برداشت و عرضه محصولات، گرانی، نیاز به کمک در آزادسازی ساحل تنکابن برای ساخت مسیر کنارگذر 20 متری ساحلی شهر، لزوم توجه به بزرگ‌ترین بخش مازندران در تنکابن با 170 آبادی روستا و حدود 45 هزار جمعیت با نام بخش خرم‌آباد که از محرومیت‌های زیادی رنج می‌برد و عدم استقرار اداره‌ای پس از 10 سال سابقه بخشداری، نیاز به حل مشکل کمپوست و جلوگیری از روان ‌شدن شیرابه‌های کمپوست که در بخش خرم‌آباد مخاطراتی را ایجاد کرده، بود.

گلایه از عدم حضور برخی از مدیران کل و درخواست برای حل مشکل اسناد مالکیت در بخش خرم‌آباد که در بحث امکان پروانه ساخت بخشداری و شورای بخش را با مشکل مواجه کرده بخشی از مشکلات مطروحه بود.

* در شهرستان تنکابن نیازمند 600 میلیارد ریال هستیم

سید ابراهیم هاشمی فرماندار تنکابن نیز در این جلسه با اظهار این نکته که در سال گذشته اعتبارات تملک دارایی شهرستان 80 میلیارد ریال بوده و 63 میلیارد ریال به میزان 81 درصد آن اختصاص یافته با ارائه گزارش عملکردی از یک سال تصدی پست فرمانداری ویژه تنکابن گفت: ما در شهرستان نیازمند 600 میلیارد ریال هستیم تا تکلیف پروژه‌های سال قبل مشخص و تکمیل شود.

وی بازسازی مسیر سه هزار پس از سیل سال قبل، ساماندهی بستر رودخانه سه هزار برای جلوگیری از هجوم سیلاب و وارد آمدن خسارات به زیر ساخت‌های همجوار آن مانند راه‌، پل‌ها، خطوط برق، تلفن و آبرسانی، پیگیری احداث مسیر ارتباطی تنکابن به قزوین، نظارت جدی روند ساخت بیمارستان فوق تخصصی 160 تختخوابی با تزریق اعتبارات کافی، احداث رینگ شهری نشتارود که مسیر شرقی آن به‌طول 3.2 کیلومتر آزادسازی شده و در مرحله شن‌ریزی و زیرسازی است از جمله اقدامات فرمانداری ویژه عنوان کرد.

این مسئول افزود: کمربندی نشتارود نیازمند 20 میلیارد ریال اعتبارات و پل چهارم چشمه کیله نیز ساختش آغاز شده و برای بهره‌گیری از آن نیازمند مساعدت مسئولان برای آزادسازی دو سوی شرقی و غربی پل و احداث کنارگذری ساحلی هستیم که به 20 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد و از مسئولان می‌خواهیم در این باره نیز ما را یاری کنند.

فرماندار تنکابن آغاز اجرای پروژه روشنایی کمربندی جنوبی شهر، ساخت دورمپ در مسیر خرم‌آباد و خوبان‌رزگاه که به زودی آغاز می‌شود نیز از جمله اقدامات فرمانداری ویژه ارزیابی کرد.

هاشمی در ادامه به بحث تامین آب شرب تنکابن و عباس‌آباد اشاره کرد و گفت: طرح‌ جامع تامین آب شرب تنکابن و عباس‌آباد تهیه و تصویب شده و شرکت پیمانکار در حال مطالعه مسیر انتقال و ساخت تأسیسات مورد نیاز آن است.

* فرمانداری ویژه عنایتی از دولت به تنکابن بود

در این نشست هادی ابراهیمی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نیز به مسائل شهرستان اشاره کرد و با تاکید بر همدلی و همگرایی عنوان کرد: شاید شائبه‌ای در بحث پروژه‌های مهر ماندگار وجود داشته باشد، اما این پروژه‌ها طبق یک ضوابط ویژه در کمیته‌ای در نهاد ریاست جمهوری با شاخصه‌های تعیین شده مشخص شده‌اند گر چه استانداری تلاش‌های زیادی کرد این تعداد بیشتر باشند تا تمام شهرستان‌ها بویژه تنکابن از این ردیف بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: فرمانداری ویژه عنایتی از دولت به تنکابن بود هر چند تبعاتی نیز داشت و برخی شهرستان‌ها اعتراض‌هایی داشتند که البته حق طبیعی آنها نیز است، اما در بحث ارتقای ادارات به معاونت مدیرکلی باید خود فرمانداری ویژه پیگیری کند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.141 seconds.